15 May 2012

london gallery mini-guide

tate modern




british museum

 
victoria and albert museum




saatchi gallery






photos by me.

there are tons of places to go to see art in london. last summer, when i was there, i visited about eight or nine galleries and i can recommend all of them.
if you're into modern art, go to tate modern, serpentine gallery, saatchi gallery or annual royal academy of arts exhibition.
i you're into classical art, go to british museum, tate britain, victoria and albert museum or national gallery. (i haven't been to national portrait gallery so i can't tell whether it's good.)

what type or era of art do you like the most? who are your favourite artists?
/
v londýně je spousta místa, kam zajít za uměním. minulý léto, když jsem v londýně byl, jsem navštívil asi osm nebo devět galerií a můžu je všechny doporučit.
pokud vás zajímá moderní umění, zajděte do tate modern, serpentine gallery, saatchi gallery nebo na každoroční výstavu royal academy of arts.
pokud vás zajímá klasické umění, zajděte se do british museum, tate britain, v&a muzea nebo do national gallery. (nebyl jsem ještě v national portrait gallery, tak nemůžu zhodnotit, jestli je dobrá.)

jaké druhy nebo období umění máte nejradši? kdo jsou vaši nejoblíbenější umělci?

17 comments:

  1. V zásadě nepohrdnu ničím..ale radši mám moderní umění. První pol. 20.stol, abstrakci - Kandinskij, super. Pop art je v dnešní době už trochu klišé, aspoň mi to tak přijde, je to škoda. No a ještě zbožňuju impresionisty a secesi. Při live pohledu na Monetovy Lekníny jsem měla motýlky v břiše. Často nevím, jak mám vlastně na (třeba) barokní díla nahlížet...vůbec mi to není blízký, každopádně můj obdiv to má určitě. (Říká holka, jejíž umělecký schopnosti zůstaly někde u křivýho pána s autíčkem.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. s lekninama souhlasim uplne z nich mam husi kuzi :))
      pop art me moc nebere, ale nemam v nem dost velkej rozhled.
      ale je vtipny, ze umeni, ktery surove zobrazovalo konzumni spolecnost se konzumnim stalo.

      Delete
  2. ja som skôr tak surrealisticky založená, ale nepohrdnem ničím čo môžem vidieť alebo ohmatkať

    ReplyDelete
    Replies
    1. pred nejakou dobrou jsem posilal surrealistu massona, toho mam rad

      Delete
  3. pri najbližšej návšteve Londýna odporúčam Courtauld Gallery, žiadne davy turistov, a tá najlepšia selekcia (rozumej, žiaden "odpad") od renesancie po moderné umenie, post-impresionizmus, fauvizmus a expresionizmus - EXTÁZA. aj Estorick Collection of Modern Italian Art, tam majú najmäkší koberec, vonia to tam espressom a je to asi najlepšia kolekcia moderného talianskeho umenia v Británií. dosť zašité a v sobotu sa budeš musieť asi predrať davom futbalových fanúšikov lebo blízko je štadión.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahh tam jsem taky byl, ted se stydim, ze jsem zapomnel.

      hezkys to popsala.

      a dekuju za doporuceni estorick ;)

      Delete
  4. Miluji secesi a období 1. republiky ! Umělce ? Egona Schieleho, Klimta, Degase, Lautreca, pana Kaplického, pana Čapka - on psal "lahodně". A Jakuba Katalpa, je BOHYNĚ !
    Tualkraplak

    ReplyDelete
    Replies
    1. myslim, ze zaliba v schielencovi je o me znama.
      capek je taky fajn, mam ho rad.

      Delete
  5. amazing art works!
    Great Photos!

    I love your blog!! Follow you!

    http://llkillu.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. já vždycky měla ráda ty surrealisty, ale teď jak to znám a umim všecko (aneb příprava na maturitu z dějin umění) tak mě ten Dalí přijde tak nějak trapnej.. Mám ráda ty éry kdy umělci dělali "srazíky" impresionisti ve všichni kámošili v Paříži, česká první republika a pátečníci.. Rozhovory co mezi sebou vedli tyhle lidi, museli bejt neuvěřitelný..
    Vždycky sem nesnášela baroko, nějak sem víc tíhla k tý antický jednoduchosti a tak, ale teď mi najednou připadá, že je to krásný uplně všecko, bez vyjímek..
    Loni sem byla v Londýně jeden den a bohužel jsem galerii nestihla žádnou, doufám že při příští návštěvě to napravím a navštívím pro změnu uplně všechny.. Ale jinak je to moje oblíbená činnost během dovolený.. Byla jsem v super galeriích v Edinburghu, v Belgii v Bruggách, navštívila sem pár švédskejch a hromadu norskejch galerií..

    ReplyDelete
    Replies
    1. v edinburghu jsem byl na warholovi, dalsi clovek, kteryho nedokazu posoudit. uz je to tak pet let.

      na dalim i warholovi mi je neprijemnej hon za slavou, kterej oba vykazujou.

      a s tim barokem treba to je sranda, protoze jako tebe me baroko stve/stvalo. tou nevyrovnanou presycenosti, ale zase v sobe ma spoustu dynamiky a citu. a stejne je to krasny, prave! anticky recko ale obdivuju bezmezne.

      a co se tyka sraziku, tak si nekdy rikam, jak je smutny, ze dneska se dejou v mensi mire, ale prej dejou. i kdyz jsou spis dekadentni nez intelektualni :D.

      Delete
  7. velmi povedena ta z V&A .)
    a pri pristi navsteve doporucuji The Hayward Gallery, od Tate Modern kousek a prijemny zavreseni prochazky po southbankU ) - vetsinou napadity exhibice soucasnyho umeni.

    ReplyDelete
  8. aky pekny vyber.ja som bola LEN v national poortrait hanba mi.

    ReplyDelete

shout