25 September 2011

hra

rozhodl jsem se trochu rozšířit okruh témat na tomhle blogu. myslim, že k lepšímu. budu teď psát o jedný hře na počítač. knytt stories.



knytt je malá postavička, se kterou chodíte. nikoho nemůžete zranit, jenom můžete být zraněni. to se zdá dostatečně nudný na to, abyste se o hru přestali zajímat. ale stojí za to. jak uvidíte v dobře udělanym videu dole, tahle hra, která se vejde do malýho okna asi 550x280 pixelů (menší než screenshoty tady) je vymyšlená tak dobře, že je hrozně příjemná na hraní. všechno je takový příjemný na ovládání.



když utíkáte, dělá to hrozně milý dup dup dup dup. vidíte spoustu druhů míst, od technickejch po přírodní, spoustu druhů zvířat, kde ne všechna vás chtějí zabít. a ty co chtějí, ty to dělaj spoustou způsobů haha. se změnou atmosféry se změní i hudba, kterou složil sám vývojář týhle hry, nifflas. a je dobrá a hrozně se hodí.



u týhle hry jde asi předevšim o estetickej zážitek. je to milý a nemusí to bejt tak nudný jako třeba mario, protože přece jenom sbíráním bonusů se postava dostává dál.



knytt stories je prostě jinak zpracovaný než většina.
navíc je možnost vyrobit si level vlastní anebo si stáhnout levely od fanoušků.



souhrně bych řekl, že knytt stories je dobrá hra v tom, jak nezatěžuje počítač, je krásná po vizuální i zvukový stránce, je taková trochu zasněná a vlastně dost pacifistická ale přitom jsou v ní cíle, které budete chtít dosáhnout, motivuje vás. a samozřejmě je zdarma. můžete si ji stáhnout zde (okamžitý download) a projděte si nifflas.ni2.se.



který hry máte rádi vy? hrávali jste jako já zamlada prince of persia a aladdina v ms-dos?
a hlavně, jak se vám knytt stories líbilo?

7 comments:

  1. Prince of Persia nesmrteľný favorit a potom ešte niečo s becherovkou..

    ReplyDelete
  2. to je dobrý! trochu stará, ale má něco do sebe. já miluju střílečky jako GTA nebo Mafii, ale tohle je klasika.

    ReplyDelete
  3. stylovka, moc se mi líbí to provedení. miloučké :)

    ReplyDelete
  4. abych řekla pravdu na počítačový hry jsem totálně, ale totálně levá. jediný co ještě zvládnu jsou tyhlety 2D skákačky, kde k ovládání stačí šipky a nějakej ten shift. ovšem i to musí být dostatečně primitivní (tak pro děti kolem šestého roku), abych to vůbec dohrála. nebo takový ty procházky strašidelným zámkem, kde hledáš různý věci, klíče atd. a samozřejmě pacman!! (toho jsem dokázala dokončit i víckrát)
    a milovníkům americké literatury doporučuju tuhle blbůstku: http://greatgatsbygame.com/

    tvůj tip vypadá dost dobře, ale na začátku semestru bych to raději nepokoušela. hodím si to do záložek a vytáhnu až o největším hysteráku během zkouškovýho. díky!

    ReplyDelete
  5. teda ten walkthrough je hrozně ukecanej. zahraju si to zejtra v práci asi...
    a jako můj první 'komp' byl c64, proti čemuž byly i první dosácký hry vrchol realismu. trochu mi ta estetická přímočarost a čistota chybí. každopádně moje nejoblíbenější se pozdějš staly asi gabriel knight, legend of kyriandia a zelda. trochu moc oldskůl, vim.

    ReplyDelete
  6. to je kul oldskul v kyrandii jsem mel virus

    ReplyDelete
  7. paráda!na hodinu matematiky/ekononmie/menežmentu jak dělané.díky...dneska se tady /ve škole/ nudit nebudu.

    ReplyDelete

shout