17 April 2011

ve stínu lamp

(myslim, že si to nemůžu odpustit, úmyslně jenom text. interpret: www, píseň: ve stínu lamp. pro mě nejlepší český text.)

písek v hodinách odbíjí poledne

větráky šlehají vzduch do nasládlé pěny

ještě tolik času než půjdu spát

venku prach jak spící zvíře

od vody se zvedají oblaka páry

není jí dost aby stlačila píst stroje

válí se po hladině listy rudnou jak pálí...

kruhy na vodě jsou jizvy po kamenech

i vítr dělá na hladině víry

jen po mých kamenech, jen po mých kamenech

zůstaly ve vodě díry

sundám si brýle a nastavím je slunci

paprsek sleduje včelu, která přetížená pylem nemůže vzlétnou

co bude s hořící včelou v úlu, uhasí se voskem?

do popela jejich křídel zastrkám sirky

postavím z nich patra podlaha je vratká

nevím kam šlápnout, aby nehořela

nikdo neví že jsem tu, nikdo neví že jsem

v noci poslouchám oddechování spících

kterým se o mně nezdá sen

v tabulkách čokolády najdeš včelí královny

sesazený z trůnu

černožlutý pruhy maj pomačkaný ořechama

utopily se v medu

někdy štípnou do jazyka,

když jíš jejich sladký těla

někdy štípnou do jazyka, 

když jíš jejich sladký těla

kdybych alespoň nebyl sám, mít někoho koho bych mohl

zatahat za vlasy, shodit do bláta

nebo třeba zalít do betonu

do betonu

nikdo neví že jsem tu 

nikdo neví že jsem

v noci poslouchám oddechování spících

kterým se o mně nezdá sen

venku už je tma jako kdyby někdo na světě

rozvířil, zvířil všechen pyl

do rána je tak dlouho

odpočíváme ve stínu lamp.


6 comments:

shout